ANDON - systém rychlého hlášení problémů

Aplikace ANDON umožňuje operátorům přímo od strojů a výrobních linek hlásit vzniklé problémy nebo abnormality a zabezpečit tak rychlou reakci ze strany příslušných osob nebo oddělení, jež mohou daný problém včas vyřešit.

Většinou se jedná o hlášení technické poruchy, chybějícího materiálu, kontroly kvality, seřízení stroje, výměny formy nebo nástroje případně konzultace s mistrem.

Zadání požadavků se může dít stisknutím příslušného elektrického tlačítka, nebo tlačítka na dotykovém výrobním terminálů. Tato informace je automaticky zaznamenána do databáze jako nová událost a odeslána příslušným pracovníkům, kterým je doručena formou SMS, emailu nebo zobrazením na velkoplošné obrazovce v kanceláři a/nebo ve výrobní hale. Toto zobrazení může být doprovázeno zvukovým signálem a rovněž rozsvícením příslušného světla majáků.

Kromě vizualizace linky, která žádá o pomoc a typu žádosti, je možné zobrazovat čas vzniku hlášení a délku trvání, včetně následné analýzy a reportingu celkových reakčních časů a četnosti jednotlivých událostí.

Systém ANDON takto zabezpečí jednoduchý a spolehlivý přenos informací o problémech vzniklých na strojích a umožní tak jejich rychlé řešení, včetně následné analýzy četnosti a délky trvání jednotlivých událostí, což může být důležitý vstup pro systému trvalého zlepšování.

Aplikace ANDON může fungovat samostatně a nebo může být propojena s dalšími aplikacemi Act-in jako například Plant View, Field Client, Plant Monitor, Maintenance Control, Performance Analyser nebo Statistical Quality Control.

Novinky
15.4.2018
Act-in MES posílí automobilku Jaguar Land Rover

Automobilka Jaguar Land Rover Slovakia se rozhodla pro implementaci ANDON systému Act-in pro zvýšení efektivity své výroby.

26.3.2018
Systém řízení údržby pro Ametek elektromotory

Údržba výrobního závodu americké společnosti Ametek v Náchodě bude řízena CMMS systémem Act-in Maintenance Control a Mobile Maintenance.