Aplikace ANDON umožňuje operátorům přímo od strojů a výrobních linek hlásit vzniklé problémy nebo abnormality a zabezpečit tak rychlou reakci ze strany příslušných osob nebo oddělení, jež mohou daný problém včas vyřešit. Většinou se jedná o hlášení technické poruchy, chybějícího materiálu, kontroly kvality, seřízení stroje, výměny formy nebo nástroje případně konzultace s mistrem.
Zadání požadavků se může dít stisknutím příslušného elektrického tlačítka, nebo tlačítka na dotykovém výrobním terminálů. Tato informace je automaticky zaznamenána do databáze jako nová událost a odeslána příslušným pracovníkům, kterým je doručena formou SMS, emailu nebo zobrazením na velkoplošné obrazovce v kanceláři a/nebo ve výrobní hale. Toto zobrazení může být doprovázeno zvukovým signálem a rovněž rozsvícením příslušného světla majáků.
Kromě vizualizace linky, která žádá o pomoc a typu žádosti, je možné zobrazovat čas vzniku hlášení a délku trvání, včetně následné analýzy a reportingu celkových reakčních časů a četnosti jednotlivých událostí.